Ofte stillede spørgsmål

Hvordan finder jeg frem til min ringsstørrelse?

Er du i tvivl om hvilken ringstørrelse du skal købe, kan du finde frem til den rigtige størrelse på vores ring-størrelses guide. Se her_______

Hvor lang er leveringstiden?

-  Vi afsender indenfor 1-5 hverdage, efter at bestillingen er blevet behandlet.

Er du i tvivl om hvorvidt smykket du har bestilt kan nå at være fremme til en bestemt dato, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Hvilken størrelse lovetag, følger med kæden?

Når du bestiller en kombineret lovetag halskæde i vores webshop, er det vores mellem lovetag der medfølger (Ø: 11 mm).  Ønsker du i stedet et mini eller stort lovetag kan du bestille kæden og lovetag enkeltvis. Du finder lovetag under ”vedhæng” og kæden under ”Halskæder”.

Hvor lang er bytte- og returretten for en gave?

Du har altid 30 dages bytte- og returret fra modtagelsen af smykker, der er købt online eller i vores egen butik i Gothersgade 54. Det betyderdu kan sende ubrugte smykker tilbage til os i op til 21 dage, efter at du modtog/købte smykket, mod forevisning af kvittering.

Skal jeg selv betale for returfragten?

Vi ønsker at yde den bedste service for vores kunder og derfor leverer vi gratis til alle lande i hele verden. Dog betaler du selv for returfragten, medmindre at du har fået leveret et forkert smykke, eller hvis det drejer sig om en reklamation. I dette tilfælde skal du ALTID kontakte os inden du sender smykket tilbage.

Hvis jeg har købt noget over webshoppen, kan det så byttes i butikken?

Dit online køb kan byttes i vores egen butik i Gothersgade 54 i København K. Du skal blot huske at medbringe din kvittering, som blev sendt sammen med smykket. Sørg venligst for at dine smykker er ubrugte og er i den originale stand og emballage, som ved modtagelse.  Skal pengene refunderes, bliver det gældende beløb tilbagebetalt til samme betalingskort eller kreditkort, som er blevet brugt til at foretage købet.

Hvordan skal s-låsen behandles og er der mulighed for at få en anden lås på kæden?

Når du åbner s-låsen er det vigtigt at du bøjer den forsigtigt til siden og ikke op eller ned. På denne måde undgår du at låsen bliver slidt og går i stykker. Udover dette, er det vigtigt at lukke låsen helt til, så der ingen lufthuller er. Ønsker du at få sat en anden lås på kæden, har vores værksted mulighed for at skifte s-låsen ud med en karabin lås. Dette koster 150 kr.

Hvor lang tid holder en forgyldning, rhodinering osv.?

Smykker er fra naturens side meget delikate. Det er ikke muligt at sige hvor lang tid en forgyldning eller rhodinering holder, da det afhænger af hvordan smykket bliver behandlet. Det er dog sjældent, at en belægning holder sin originale farve i længere end et år. Hvis du ønsker at dit smykke skal holde sin naturlige smukke farve i længere tid, er det vigtigt ikke at udsætte smykkerne for vand, parfume, cremer. Derudover skal du huske at tage dem af når du går i seng. Se mere om hvordan smykkerne skal behandles under ”product care”

 

Kan min ordre blive pakket ind som gave?

Alle smykker der bliver sendt fra vores webshop, kommer i en af vores fine smykkeæsker og en stofpose, der matcher smykkeæsken – uanset om det er en gave eller ej.

 

Hvordan sender jeg bedst min returpakke?

Vi anbefaler altid at du sender dine smykker retur med pakkepost. På denne måde har du mulighed for at spore din pakke, helt indtil den er fremme hos os. Med pakkepost, undgår du at dit smykke går tabt i posten. Vi anbefaler aldrig at sende dit smykke i en kuvert, da vi ofte har oplevet at smykket går i stykker, eller forsvinder undervejs.

 

Hvordan bliver der leveret til udlandet/hvor lang leveringstid er der til udlandet?

Pakker til udlandet bliver leveret med UPS eller Bring. Leveringstiden afhænger af hvilket land og område pakken skal leveres til. Typisk går der 2-5 hverdage. Både UPS og Bring leverer din pakke direkte til den adresse du har oplyst under din bestilling. De leverer i dagtimerne og derfor anbefaler vi, at du indtaster den adressen hvor du opholder dig i dagtimerne. Er der ingen på adressen til at modtage pakken, vil UPS eller Bring prøve at kontakte dig. UPS forsøger at levere pakken 3 gange og lykkedes det dem ikke, bliver pakken sendt retur til os.

Modtager jeg et trackingnummer, når pakken bliver afsendt?

Når du har lagt en ordre på vores online webshop, modtager du kort tid efter en bekræftelses e-mail, heri vil du finde dit tracking nummer. På denne måde, har du mulighed for at tracke din pakke, helt indtil den er fremme ved leveringsadressen.

 

Kan smykker købt hos en forhandler byttes/returneres i butikken, eller på wepshoppen og omvendt?

Har du købt et smykke hos en af vores forhandlere og ønsker du det returneret eller ombyttet, skal dette ske samme sted, som smykket er købt. Vi returnerer eller ombytter ikke smykker købt hos vores forhandlere, uanset om smykket er gået i stykker eller ej. På samme måde returneres/byttes smykker købt i vores egen butik eller på vores online webshop, heller ikke hos vores forhandlere.

previous next